منبرهای مختصر و مفید

خودتان را با استغفار خوشبو کنید!

 

این مطلب از وبلاگ قبلی حقیر انتخاب شده است.

آیت الله جوادی آملی :

ویژه ماه رجب

در درون انسان یک آینه شفاف است که فیض خدا را نشان می‌دهد 

انسان اگر یک آینه شفاف بشود و سرش را خم بکند این آینه را نگاه کند فیض خدا را می‌بیند.

 خدا دیدنی نیست ولی فیض او، وجه او، لطف او، آثار او دیدنی است.

 آن وقت راحت است نه بیراهه می‌رود نه راه کسی را می‌بندد چون آن جمال محض به انسان فرصت خلاف نمی‌دهد و اخلاق برای این است.

این ماه رجب که فرا رسید بعد ماه شعبان و ماه مبارک رمضان اینها فرصت این کارهاست.

 اگر توفیقی داشتید ـ ان‌شاءالله ـ در اعتکاف شرکت کردید برای همین کار است. آن‌گاه احساس می‌کنید که راحت شدید بار از دوشتان افتاد وقتی انسان زیر بار سنگین باشد همیشه عرق می‌کند خیس عرق است اما وقتی سبک‌بار باشد آزاد می‌شود.

ماه رجب, ماه استغفار است وجود مبارک پیغمبر(ع) فرمود:

خودتان را با استغفار معطّر کنید (تعطّروا بالإستغفار لا تفضحنّکم روائحُ الذنوب) (1)

 بوی بد گناه شما را رسوا نکند. یک وقت می‌بیند  انسان کاری می‌کند، حرفی می‌زند، جایی می‌رود، چیزی می‌نویسد، چیزی امضا می‌کند که آبرویش ریخته است.

 فرمود: (تعطّروا بالإستغفار لا تفضحنّکم روائح الذنوب).(2)

-----------------------------------------------------------------------

1- (وسائل الشیعه، ج 16، ص 70؛ نیز بحارالانوار، ج 6، ص 22؛ أمالی، شیخ طوسی، ج 1، ص 382)

 2 - (آیت الله جوادی آملی،دروس اخلاق 4 و 11 خرداد 91)

 

سبک زندگی

سخن بزرگان

ملات منبر

موافقین ۸ مخالفین ۰

نظرات (۶)

سیّد محمّد جعاوله
خدا خیرتان دهد
۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۴:۳۹
پاسخ:
متشکرم
طیب الله...

مثل همیشه عالی...
۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۴:۳۸
پاسخ:
متشکرم
سلام
خدا قوت
ماه رجب ماه ساخته شدن انسان هاست
-----------
بابت تذکرتون هم ممنون
شعارمونم اصلاح شد
۷ ارديبهشت ۹۵، ۱۹:۰۵
پاسخ:
سلام علیکم.
متشکرم.
سلام
ممنونم که ما رو دنبال میکنید
۸ ارديبهشت ۹۵، ۱۰:۳۰
پاسخ:
سلام علیکم.
باعث افتخار است.
سلام علیکم
احسنت... امیدوارم که همیشه در این راه ثابت قدم باشید
با مطالب مهدوی در "نضره الایام" در خدمتیم
۲۰ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۱
پاسخ:
سلام علیکم
متشکرم
خداوند شما را از یاوران مهدی علیه السلام قرار دهد
حتما از مطالب شما استفاده خواهیم برد
ز گنه دم به دمم آتش طوفنده شدم

هم شدم از تؤبه خجل، هم ز تو شرمنده شدم

صاحب من! خالق من! داور من! یاور من!

حیف تو را داشتم و غیر تو را بنده شدم...

احسنت مطلب زیبایی بود.
۲۱ ارديبهشت ۹۵، ۱۰:۲۱
پاسخ:
بسیار سپاسگزارم از شعر زیباتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">