می دونیم که در وضو باید صورت  از جائی که موی سر روییده تا آخر چانه(طول) واز پهنا فاصله ی بین شست و انگشت میانه (عرض) شسته بشه. و می دونیم که دستها رو هم باید از آرنج تا نوک انگشتها بشوییم.

اما باید دقت کنیم که بنا بر احتیاط واجب ،باید صورت ودستها رو از بالا به پایین بشوییم و اگر از پایین به بالا بشوییم وضو صحیح نیست(باطله).

اگر انگشتر یا النگو در دست داریم لازم نیست از دستمون بیرونشون بیاریم و می تونیم اونها رو بچرخونیم تا آب به پوست برسه.

البته باید دقت کنیم که آب از بالا به پایین به تمام پوست برسه وگرنه وضو باطله!(اگر دقت نکنیم، به همین سادگی چند سال نماز میفته گردنمون!).

برای روشن شدن موضوع به این سوال که از پورتال انهار انتخاب شده توجه کنید :

سوال :با سلام نحوه وضوی صحیح با النگو چگونه است ؟اگر موقع وضو النگو را پایین کشیده و پس از شستن قسمت بالا النگو را برای شستن قسمت پایین بالا ببریم وضو صحیح است؟مقدار کمی اب بالا رود حکم وضو چیست / اگر النگو بالا بگذاریم و قسمت پایین را بشوییم سپس النگو را پایین اورده وقسمت بالا را بشوییم چطور وضو در کدام حالت صحیح است؟
مرجع تقلید: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله)

 

جواب: سلام علیکم؛فقط اگر موقع وضو النگو را پایین قرار دهید و پس از شستن قسمت بالا النگو را برای شستن قسمت پایین بالا ببرید وضویتان صحیح است ولی اگر النگو را بالا بگذارید و قسمت پایین را بشویید و سپس النگو را پایین آورده و قسمت بالا را بشویید وضویتان صحیح نیست زیرا وضو باید از بالا به پایین باشد. یاحقّ.