مقدمه بحث:

 لازم دیدم به عنوان مقدمه کمی در باب ضرورت ازدواج کردن با شما عزیزان صحبت کنم. 

بحث رو با یک سوال آغاز می کنم .

سوال :ازدواج کردن به لحاظ فقهی چه حکمی داره؟

و اما پاسخ این سوال:شاید همه فکر کنیم که ازدواج به عنوان یک سنت حسنه از نظر احکام اسلام،«مستحب » است ؛ اما باید بدانیم با وجود شرایطی ،ازدواج بر انسان واجب می شه و اون موقعیه که کسی به دلیل عدم کنترل غریزه ی جنسی به معصیت و گناه بیفته (1).پس اگر کسی قادر به کنترل غریزه ی جنسی نبود باید ازدواج کنه.

بیاید یه نگاه به شرایط جامعه بندازیم در شرایط کنونی جامعه و با توجه به توسعه ی ارتباطات و تهاجم فرهنگی رسانه ها،می تونیم  ازدواج رو از اهم واجبات به شمار بیاریم؛ چون متأسفانه لغزشگاههای زیادی بر سر راه جوانان کشورمون ایجاد شده به طوری که در این شرایط واقعاً «در جوانی پاک بودن شیوه ی پیغمبری است.» بنابراین  اگر جوانی احساس کنه که قادر به کنترل غرایز جنسی خودش نیست، ازدواج بهش واجبه و به طورطبیعی طبق فتوای فقها،این جوان راهی جز  ازدواج نداره. به عبارتی دیگه فرصتی برای تصمیمگیری در این زمینه نیست که بگه من باید فکر کنم که آیاخوبه ازدواج کنم یا نه؟


با این مقدمه می تونیم بگیم برای طیف وسیعی از جوانان، ازدواج حکم واجب رو داره. 

ممکنه سوال بشه : اگر کسی امکانات ازدواج براش مهیا نبود باید چه کنه؟

در مطالب بعدی به این جور سوالها پاسخ خواهم داد .لطفا با ما باشید.یاعلی.

ان شاءالله ادامه دارد ...

---------------------------------------

1- عروه الوثقی ، کتاب نکاح ، ص ۶۲۹