نسخه ای برای تمام دردها :

 بهترین توشه و ذخیره دنیا و آخرت ،توسل به اهل بیت علیهم السلام و مخصوصا حضرت سیدالشهدا علیه السلام است.از بین زیارتهای اون حضرت ،زیارت عاشورا جایگاه و اهمیت خاصی داره.

زیارت عاشورا از  حدیث های قدسی است و بنا به فرموده ائمه معصمومین (صلوت الله علیهم) خوندنش خیلی فضیلت داره . درمورد آثار و کرامات این زیارت تابحال کتابها نوشته شده است و بسیار تجربه شده.به عنوان مثالبنا به تجربه، ثابت شده که خوندن این زیارت در چهل روز یا کمتر در برآورده شدن حاجت ها و دفع دشمنان بی نظیره !.

بنا براین باید این طور بگیم که : زیارت عاشورا دوای همه ی دردهای مادی و معنوی است.

ان شاءالله  قصد داریم در چند جلسه ،به گوشه ای از این آثار و کرامتها اشاره کنیم.

 

روایت :

روایتی زیبا از امام صادق در تاکید بر خواندن زیارت عاشورا وجود داره که قسمتی از این حدیث زیبا رو خدمت شما عنوان می کنم.

صفوان از امام  صادق علیه السلام اینطور روایت کرده : که امام به من فرمودند : ای صفوان! هروقت حاجتی به درگاه خدا داشتی، هرجا که بودی، با خواندن زیارت عاشورا ،ابا عبدالله حسین علیه السلام را زیارت کن، و دعای بعد از آن را بخوان و از خدا حاجتت را بخواه، چون برآورده و مستجاب خواهد شد. و خداوند متعال در وعده ای که به رسول خودش داده، خلاف نفرموده است.(1)

داستان کوتاه :

حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره) فرمود:  اوقاتیکه در سامرا مشغول تحصیل علوم دینی بودم، اتّفاقاً اهالی سامرا به بیماری وبا و طاعون مبتلا شده بودند و هر روز عدهای میمردند .یک روز عده ای از اهل علم در منزل استادم مرحوم سید محمد فشارکی (ره) بودندکه مرحوم آقای میرزا محمد تقی شیرازی  (ره) تشریف آوردند. (ایشان در مقام علمی مانند مرحوم فشارکی بودند). صحبت از بیماری وبا شد، اینکه همه در معرض خطر مرگند. مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بکنم آیا لازم است انجام بشود یا نه؟ همه اهل مجلس تصدیق کردند ،  فرمود:  من حکم میکنم که شیعیان ساکن سامرا از امروز تا ده روز مشغول خواندن زیارت عاشورا شوند و ثواب آن را هدیه کنند به روح شریف نرجس خاتون مادر حضرت حجة بنالحسن علیه السّلام تا این بلا از آنها دور شود.  اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول خواندن زیارت عاشورا شدند. از فردا تلف شدن شیعیان متوقف شد و هر روز عدهای از غیر شیعهها میمردند.بعضی  از غیر شیعهها از آشنایان شیعه خود پرسیدند: علت اینکه دیگر از شما کسی تلف نمیشود چیست؟ و به آنها گفته بودند: زیارت عاشورا. آنها هم مشغول شدند و بعد از آن بلا از آنها هم  برطرف شد. (2)

     1-مفاتیح الجنان، چاپ اسوه، ص 773.

     2-داستان های شگفت، شهید دستغیب، ص 316.